Entenent que és el SEM

Si en un article anterior us explicava de manera senzilla que volia dir SEO, ara explicaré SEM i perquè serveix.

SEM són les inicials per Search Engine Marketing i s’utilitza per ser trobat a les posicions preferencials de la primera pàgina de google fent una inversió de diners.

SEO_SEM

Hi ha preguntes típiques que es produeixen a l’hora de decidir si invertir diners en SEM:

Com més pago més preferència tinc?

No és l’únic que conta. Google valora molt més a la rellevància del teu contingut per la paraula en concret que s’està buscant. Google en cap cas vol donar una mala experiència a l’usuari mitjançant uns mals resultats.

Per tant, té més valor el contingut que hi tinguis que la quantitat de diners que inverteixis.

És molt car fer una campanya de SEM?

No. L’avantatge del SEM és que pots destinar exactament el pressupost que desitgis, posant un límit de pressupost diari i canviant les inversions i els límits en temps real i al moment.

Pagues per click, no per view. Això vol dir que si l’usuari busca una paraula i apareixes a un dels resultats però no et clicka, a tu no et costa diners però sí que has fet un impacte a l’usuari “gratis”.

Com millor contingut tinguis, més barata et sortirà la campanya. Un motiu més per dedicar una estona a millorar el contingut.

Puc saber quin retorn tinc invertint en SEM?

Si. Les campanyes SEM disposen de moltes mètriques que et diuen si estàs obtenint resultats esperats i et permet canviar al moment a què destines la inversió.

És molt aconsellable abans d’invertir molts diners fer “prova i error” de manera que puguis valorar a quines paraules vols destinar més diners o quins filtres geogràfics, d’horari, etc vols aplicar.

És indispensable invertir en SEM?

No. Abans de fer-ho pensa què vols aconseguir dedicant part de pressupost a SEM. Després hauràs de pensar quines seran les mètriques que et serviran per mesurar l’èxit de la campanya.sem31

Els avantatges del SEM:
– És mesurable. Control total de la situació.
– No intrusiu. Vol dir que no el molestes a l’usuari, ell t’està buscant.
– Pots segmentar segons les teves necessitats.

Desavantatges:
– Menys credibilitat que el SEO, ja que aquest s’aconsegueix per contingut interessant.
– Has d’invertir contínuament. El dia que deixes de pagar, ja no surts.
– Tens molta competència en paraules genèriques. 

Pau Gil Fornaguera
Marketing, Gestió i Esdeveniments.
Màster en Gestió i Direcció de l’Esport a l’IDEC
Màster of Internet Business a ISDI | #MIBer | Optimista Digital

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s