Amb ganes

“És curiós però com més entreno més sort tinc als partits”

Genial frase de Gary Player , ex-golfista professional, per començar un escrit que pretén animar a qui ho llegeixi.

Sóc en Pau, tinc 27 anys i visc a Barcelona. Actualment em trobo davant d’un dels majors reptes de la meva vida, un projecte personal. Com la resta d’amics i companys de la meva generació m’he trobat en una època en la que tot és complicat en el món professional. Tot i estar preparat, les oportunitats d’una bona feina són escasses i la motivació per altres és molt baixa. Davant d’aquesta situació he deciditemprendre un camí que no serà fàcil però segur que m’aportarà moltíssimes experiències. Com en el bàsquet, a vegades enganxes una mala ratxa i les coses no et surten bé, però hi ha un element que mai pot faltar per tirar endavant , les ganes. S’han de fer les coses amb ganes, amb il·lusió, si no, en el món tant competitiu en el que estem se’ns menjaran. Està ple de bons jugadors.

Start Straight for sun

Les ganes, tot i semblar que sigui fàcil tenir-les, hi ha moments que se’t van treien. Quan no veus resultats, quan es complica una planificació que tenies feta, un canvi de rumb… La mateixa sensació que tens quan falles varis tirs seguits en un partit. Aquests moments són els que et posen a prova, els que et fan veure si realment val la pena tot l’esforç que estàs fent. Has de ser capaç de tenir el cap fred, valorar la situació i tornar a carregar-te d’energia per aconseguir el teu objectiu.

Ets tu i només tu, ni els teus amics, ni la família, ni els companys d’equip, només tu, el responsable delsteus èxits i dels teus fracassos. Només tu saps si has posat les ganes suficients per jugar el partit. No sempre es guanyen els partits ni les lligues, però si entrenes i jugues amb ganes, donant-ho tot, et convertiràs en millor professional i adquiriràs valor per les teves capacitats i les teves experiències i, al final, acabaràs formant part d’un equip guanyador. Amb actitud i ganes passaràs a tenir més valor que altres professionals amb més talent, millor tir o més salt que tu.

Gestionar els bons moments és relativament fàcil ja que hi ha una predisposició general a seguir amb el bon ambient. Gestionar una mala ratxa és el que et fa aprendre, el que et permet no cometre l’error una altra vegada i el que et t’ensenya a optimitzar esforços en un futur. Com deia el bo d’en Michael Jordan “he fracassat una vegada rere l’altra a la meva vida i és per això que tinc èxit” i “puc acceptar el fracàs però no puc acceptar el no intentar-ho”.

vaso medio lleno

Així que, si no esteu fent allò que us agrada us animo a fer-ho, i si ja esteu dedicant-vos a les vostres passions només m’atreveixo a donar-vos un consell, entreneu dur, treballeu les hores que siguin necessàries i mantingueu sempre les ganes.

Ens veiem per la vida i per les pistes.

Pau Gil Fornaguera

Co-Founder i Project Manager del 7dos.

LLicenciat en Economia per la UB, Màster en Gestió i Direcció de l’Esport per l’IDEC i Màster en Internet Business per ISDI.

www.7dos.org

També Jugador de Bàsquet

Deixa un comentari